Cum incepe procesul de promovare SEO? Iata ce este un audit SEO!  

0
18
TheMarkers - promovare SEO
0 0
Read Time:2 Minute, 51 Second

Daca ai un website deja activ de ceva timp, orice colaborare care implica servicii de promovare SEO va incepe cu un audit complet al platformei afacerii tale. Acest lucru se aplica chiar si atunci cand treci de la o agentie la alta – noii colaboratori trebuie sa afle cu exactitate ce eforturi si actiuni s-au realizat pe website, implicit sa evalueaze eficienta (si corectitudinea) acestora.

Ca si administrator/proprietar de afacere, este esential sa stii ce implica un audit SEO. De ce? Simplu – daca stii in mare aceste lucruri, poti verifica personal anumite activitati SEO. Nu va trebui sa te bazezi doar pe rapoartele lunare – vei putea vedea personal ce schimbari sunt implementate si care este efectul acestora.

Iata ce este analizat in timpul unui audit SEO

Procesul de promovare SEO nu poate fi inceput cu adevarat daca specialistul sau specialistii nu au acces la anumite date/informatii privind website-ul. Printre cele mai importante se numara urmatoarele:

  • Aspecte legate de domeniu, precum istoricul acestuia, numele, dar si perioada de activitate (varsta). Se au in vedere diferiti indicatori precum autoritatea, spam score, page authority si nu numai;
  • Aspecte on page, precum titluri si subtitluri, posibilitatea de canibalizare a cuvintelor cheie, nivelul de interactiune a utilizatorului, precum si factori ce tin de experienta, autoritatea si increderea de care se bucura website-ul afacerii tale in domeniul de activitate;
  • Aspecte legate de continut, precum lungimea acestuia, prezenta imaginilor si optimizarea corespunzatoare a acestora, modul in care continutul este organizat si structurat la nivel de website etc.;
  • Tot la nivel de continut se analizeaza si arhitectura website-ului, prezenta sau lipsa schema markup, precum si indicatori relevanti care pot fi urmariti in Google Search Console (precum CTR – rata de click);
  • Profilul backlink-urilor este analizat in detaliu, specialistii avand astfel oportunitatea de a opri efectele link-urilor negative. Gestionarea link-urilor este o etapa esentiala in procesul de optimizare SEO;
  • Aspecte tehnice, precum probleme cu harta website-ului, cu fisierul txt, cu viteza de incarcare, erori tip 404 (si nu numai), redirectionari, erori la nivel de cod (HTML, CSS) si multe altele.

Daca stii cate ceva despre procesul de promovare SEO, poti afla pe cont propriu daca unul dintre aspectele de mai sus este problematic pentru website-ul tau. Desigur, poate nu ai resursele si cunostintele necesare pentru a-l rezolva, dar macar vei sti cu exactitate de ce ai nevoie de serviciile unui specialist sau chiar unei agentii de marketing.

Mediul online este intr-o evolutie continua – fara doar si poate, anumite persoane vor fi (sau se vor simti) lasate in urma. Prin urmare, esti responsabil de cat de usor intelegi un raport SEO lunar, de exemplu, sau importanta anumitor schimbari sugerate de catre expert chiar dupa prima sedinta.

O mare problema cu care se confrunta specialistii si agentiile este factorul buy-in – anume cata putere de decizie/influenta au in cadrul unei colaborari. Aceasta problema apare din lipsa de cunostinte/informatii a clientului privind procesul de promovare SEO. Tocmai acesta este motivul pentru care, in ziua de astazi, rapoartele SEO sunt destul de detaliate si explica fiecare indicator in parte – pentru ca tu sa le poti citi si implicit evalua eficienta eforturilor SEO cat mai usor cu putinta.

Specialistii The Markers iti stau la dispozitie daca ai nevoie de alte detalii privind acest proces sau chiar de un colaborator care sa te ajute sa-ti dezvolti afacerea in mediul online!

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %