Cupa Mondială din Qatar poate că este o sursă de controverse, dar interesul fanilor fotbalului din întreaga lume este uriaș.
Conform datelor furnizate de Flashscore, ale cărui site-uri și aplicații au fost vizitate
în luna noiembrie de 2,3 milioane de utilizatori în România și de peste 116 milioane de fani ai sportului la nivel global.
Principala platformă din lume care oferă o acoperire instantanee a evenimentelor sportive, a înregistrat astfel cea mai bună lună din istoria sa de peste 15 ani.
Cupa Mondială este, în mod normal, evenimentul sportiv al anului, dar Flashscore a fost puțin sceptic în privința evenimentului din acest an.
“Nu am fost prea încântați de decizia de a muta data de desfășurare a turneului într-o perioadă în care, în mod normal, sezonul fotbalistic de toamnă este într-un moment de
vârf. Pentru noi, etapele de campionat ale marilor competiții de fotbal sunt cruciale și, din cauza turneului din Qatar, fanii au ratat mai multe dintre ele”, explică Patrik Dzurenda, co CEO al Livesport, compania din spatele Flashscore.
Totuși, temerile companiei, care furnizează fanilor din România și din alte zeci de țări scoruri în direct din peste 35 de sporturi, iar acum și o acoperire mediatică completă, nu au fost confirmate.
“Cinci weekenduri din octombrie ne aduseseră un nou record, 106 milioane de utilizatori. Dar luna noiembrie a depășit cele mai optimiste așteptări ale noastre. Nu am văzut niciodată așa ceva, deoarece Cupa Mondială se joacă întotdeauna după sfârșitul sezonului. Acum, combinația dintre fotbalul de club și cel mai mare eveniment sportiv s-a dovedit că funcționează, aducând într-o singură lună către noi fani de toate categoriile. Ca urmare, am înregistrat o creștere de 22% a traficului față de aceeași perioadă a anului trecut și am împins recordul recent la 116 milioane de utilizatori. Și în România creșterea a fost una
importantă, numărul utilizatorilor sărind de la aproximativ 1,95 milioane în octombrie, la peste 2,3 milioane în noiembrie”, a declarat Dzurenda.
Flashscore se așteaptă la noi utilizatori o dată cu introducerea știrilor Interesul global fără precedent pentru turneul din Qatar este confirmat de datele oferite de Google Trends.
Vârful de căutare pentru sintagma “Cupa Mondială” în timpul Cupei Mondiale din 2018 se situează la 70% din valoarea înregistrată pentru turneul din acest an.
“Rețeaua noastră globală Flashscore are o versiune locală în peste 40 de țări, iar noiembrie a fost o lună record pentru aproximativ jumătate dintre ele. De asemenea, clasamentul celor mai urmărite meciuri din istoria noastră s-a schimbat foarte mult. Până la începerea Cupei Mondiale, meciul de anul trecut din Liga Campionilor dintre Manchester United și Young Boys Berna se afla pe primul loc. Astăzi, nu se află nici măcar în Top 25. Noul record este deținut de înfrângerea surprinzătoare a Argentinei în fața Arabiei Saudite, care a fost urmărită de peste 14 milioane de fani pe Flashscore. În România, această partidă a fost
urmărită de un număr record de 426 de mii de utilizatori”, spune Patrik Dzurenda.
În același timp cu creșterea numărului de vizitatori la nivel global, Flashscore înregistrează și o creștere a numărului de vizualizări pe site-ul și aplicațiile sale. În luna noiembrie, acest număr s-a oprit puțin sub pragul de 20 de miliarde, la acest lucru contribuind și acoperirea sportivă pe care Flashscore a lansat-o în peste 10 țări.
“Am lansat inițial pilonul de știri al serviciului nostru într-o singură țară la sfârșitul verii. Cu toate acestea, ambiția noastră a fost ca înainte de Qatar să avem o acoperire mediatică pregătită pentru România și pentru alte 12 țări plus proiectul global Flashscore – și am reușit”, spune Alan Zaruba, șeful departamentului de conținut digital de la Livesport.
“Le oferim utilizatorilor o acoperire mediatică unică în timpul Cupei Mondiale, care include analize statistice, vizualizări ale datelor din meciuri, conținut multimedia, bloguri de specialitate și comentarii audio în direct de la toate partidele. Marele nostru avantaj este că, datorită rețelei noastre de 14 redacții, putem împărtăși informații și povești sportive interesante între țări. Și, bineînțeles, pentru noi lucrurile nu se termină o dată cu Qatar, ba dimpotrivă. Este începutul unui drum prin care vrem să ajungem la fanii sportului la care nu am fi putut ajunge doar prin intermediul rezultatelor sportive și al statisticilor”, adaugă
Alan Zaruba.