Designul atemporal și tehnologiile avansate sunt cele mai dorite caracteristici în bucătăriile moderne, arată un studiu realizat de Beko, lider al pieței europene de electrocasnice.
În contrast cu tendința în creștere a interesului pentru articolele mai ieftine și la modă, cercetarea a evidențiat că majoritatea celor chestionați acordă o mare atenție produselor sustenabile și rezistente în timp. Aproximativ 61% dintre cei intervievați, din întreaga regiune, sunt interesați de aceste două aspecte[1].
Tendințele în amenajarea bucătăriilor moderne se schimbă rapid, accentul fiind pus acum pe crearea de spații multifuncționale care servesc drept zone de mic dejun, de luat cina și chiar de divertisment. Studiul realizat de Beko, la nivel european, arată că, în medie, 1 din 3 oameni[2] aleg să folosească acest spațiu pentru a lua cina. Ca rezultat, bucătăriile de astăzi combină perfect funcționalitatea, calitatea, tehnologia și estetica, pentru a satisface diferite nevoi. Cercetarea amplă realizată de Beko a studiat această dinamică, pentru a evidenția cele mai râvnite caracteristici din punctul de vedere al consumatorilor.
Calitatea, designul și funcționalitatea sunt primele trei caracteristici pe care oamenii le apreciază cel mai mult în materie de bucătării și aparatură electrocasnică. Peste jumătate dintre respondenți spun că principalul motiv pentru care admiră electrocasnicele din bucătăriile altora este calitatea.
Studiul a inclus 14.000 de respondenți din Europa și Emiratele Arabe Unite și a fost realizat de OnePoll în parteneriat cu Beko, una dintre primele trei mărci mari de electrocasnice din Europa*, și a urmărit să înțeleagă schimbarea viziunii în ceea ce privește designul bucătăriilor din întreaga lume. Informațiile vin în contextul în care Beko a lansat cea mai nouă linie de bucătării încorporabile – o gamă de soluții noi pentru bucătării, concepute cu atenție, care combină performanța și tehnologia cu designul inteligent.
Tehnologia avansată în bucătărie este o altă caracteristică apreciată. Mai mult de jumătate dintre respondenți au declarat că admiră în bucătăriile altora electrocasnicele care încorporează funcții moderne, așa cum sunt frigiderele eficiente din punct de vedere energetic și cu tehnologie inovatoare care păstrează alimentele proaspete mai mult timp[3].
În plus față de calitate și tehnologie, aspectul estetic a fost un factor-cheie pentru mulți respondenți, fiind unul dintre primele trei motive invocate pentru care aceștia își doresc electrocasnicele[4] văzute la cei din jurul lor. Concret, participanții au declarat că au fost cuceriți de designul elegant și modern al electrocasnicelor, majoritatea indicând „forma elegantă și minimalistă” drept caracteristica esențială a unei „bucătării de vis[5]„.
„Bucătăria nu mai este doar o încăpere destinată exclusiv pregătirii meselor. Din ce în ce mai mult, observăm că bucătăria devine un spațiu comun, fiind folosită de toți membrii familiei – fie că s-a transformat în birou, cameră de familie sau spațiu pentru întâlniri. Este important pentru noi să înțelegem acest lucru și să ne adaptăm oferta la spectrul tot mai variat de dorințe și nevoi ale oamenilor. Această cercetare confirmă ceea ce am observat: produsele de înaltă calitate, care arată impecabil și sunt echipate cu tehnologii inovatoare se află în centrul dorințelor consumatorilor noștri în materie de bucătării de vis. Ținem cont de toate aceste aspecte și vom continua să oferim soluții excelente pentru bucătăriile din întreaga lume”, a declarat Ragıp Balcıoğlu, Chief Commercial Officer la Arçelik, compania mamă a Beko.
Interesant este faptul că o parte semnificativă a celor intervievați a declarat, de asemenea, că instalarea ușoară a electrocasnicelor[6] este o caracteristică importantă, ceea ce demonstrează că dorința de a avea produsul la care visează nu se rezumă doar la design și la modul de funcționare, ci se pune accent și pe ușurința cu care poate fi instalat aparatul.
Cele mai noi electrocasnice încorporabile Beko dispun de tehnologii moderne, cu funcții ușor de utilizat, de calitate înaltă și cu un design elegant, fiind concepute pentru a fi ușor de întreținut și instalat. Pentru bucătăriile care servesc nu doar ca loc de gătit, ci și ca spații de socializare, dorința pentru soluții inteligente, care să se integreze fără efort în ceea ce privește varietatea de stiluri de viață, este clară și recunoscută de Beko.
Despre Beko:
Beko este marca internațională de electrocasnice a Arçelik Group, producător care deține 12 branduri și are peste 45.000 de angajați în întreaga lume. Beko este unul dintre primele trei branduri de electrocasnice mari din Europa*.
Beko și-a asumat în ultimii ani ca prioritate promovarea unui stil de viață sănătos, contribuind la conștientizarea importanței acestuia și dezvoltând produse care vin în ajutorul celor preocupați de sănătate. Misiunea actuală a brandului este „un stil de viață cu adevărat sănătos este posibil numai pe o planetă sănătoasă”. Beko se angajează să protejeze mediul prin proiectarea și fabricarea de produse eficiente din punct de vedere energetic și investind în dezvoltarea unui mod de producție centrat pe folosirea sustenabilă a resurselor.
Pentru mai multe informații, accesați www.beko.ro.
*Sursa Euromonitor International Limited; Electrocasnice mari, conform „Major Appliances” în Consumer Appliances 2022ed, volum de vânzare cu amănuntul, date din 2021.
[1] Procentul celor care consideră că este important ca electrocasnicele să fie sustenabile și construite pentru a rezista în timp: DE 60%, ES 70%, PL 61%, IT 56%, FR 66%, UK 56%, UAE 74%.
[2] Procentul celor care își folosesc bucătăria ca spațiu pentru a lua cina: DE 35%, ES 36%, PL 40%, IT 43%, FR 32%, UK 25%, UAE 36%.
[3] Procentul celor care admiră în bucătărie aparatele și gadgeturile high-tech: DE 56%, ES 62%, PL 54%, IT 54%, FR 55%, UK 39%, UAE 66%.
[4] Procentul celor care apreciază aspectul estetic ca fiind o caracteristică esențială în bucătării: DE 47%, ES 41%, ES 41%, PL 46%, IT 36%, FR 35%, UK 49%, UAE 55%.
[5] Procentul celor care au evidențiat designul ca fiind o caracteristică cheie a bucătăriei de vis: DE 25%, ES 39%, PL 30%, IT 36%, FR 26%, UK 21%, UAE 33%.
[6] Procentul celor care apreciază instalarea ușoară a electrocasnicelor: DE 90%, ES 93%, PL 89%, IT 92%, FR 93%, UK 75%, UAE 95%.